Byte av passagesystem
Wednesday 27 August, 17:47
Hej igen medlemmar!
Taggarna för det nya passagesystemet kommer att delas ut under morgondagen, torsdag den 28 augusti, i era brevlådor. Undantaget är ni som hyr ut i andrahand där vi löser detta särskilt med er.
Med era taggar får ni en kvittens ni behöver fylla i och lämna i föreningens brevlåda på Kryddblandargatan 5. Den är längst upp till höger bland brevlådorna där. Senast den 30 september måste Certego ha fått in kvittenserna, annars kommer era respektive taggar att sluta fungera den 1 oktober. Lämna inte detta alltför sent då vi i styrelsen måste lämna över kvittenserna till Certego så det finns lite fördröjning där också. De nya taggarna kommer att fungera direkt på de nya maskinerna när de väl är på plats med samma behörigheter som de gamla taggarna.
Gällande de gamla taggarna så kommer de att sluta fungera i och med bytet men behöver inte lämnas in. Ni kan slänga dessa i elektronikburen i soprummet när de slutat fungera.
Arbetet för att byta passagesystem kommer att påbörjas på måndag den 1 september och beräknas pågå i ca 1½ vecka. Mot mitten/slutet av vecka 37 beräknas allt vara klart. Under den här tiden kommer det stundvis vara så att på vissa dörrar fungerar inga taggar eller kod, både ytterportar och dörrar i källaren, och då får ni använda nyckel istället.
Gällande uppgifterna i porttelefonerna kommer vi kunna uppdatera och ändra dessa efter att nya systemet är installerat. Men kolla gärna att era uppgifter stämmer när systemet väl är på plats sen.
Vi får ursäkta om det kan bli lite stökigt tills allt är klart, men hoppas vi alla ser framemot förbättringarna när allt är klart.
Har ni några frågor eller annat kring detta är det bara att ni hör av er! :)
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen i Brf Kungsgatan 66